Блог

19 ян.

Сватбено изложение 2019

Камен Ехранов / Без категория / / 0 Comments

След няколко часа започва сватбеното изложение BALKANICA WEDDING § HONEYMOON EXPO Ще бъдат представени много фирми от бранша. Очакваме много посетители. Ще се радвам да се видим там. София хотел Балкан 19-20 януари 2019

26 авг.

За времето, което заплащате на фотографа по време на сватба.

Камен Ехранов / Без категория / / 0 Comments

Времето за заснемане на една сватба, варира в зависимост от програмата на младоженците. Понякога те искат да бъде заснет ритуалът в църквата, в обредната зала и фото сесия. Друг път искат присъствие на фотографа в рамките на целия ден. Да, при повечето фотографи, както и при мен, цената зависи от времето в което фотографа присъства на вашият празник. Но все пак си мисля, че при избор на фотограф, трябва да гледате и времето, което фотографът е успял да спре за вас и да го запази, като живи, естетически издържани спомени. В този случай цената, която заплащате има стойността на инвестиция. Защото добре спряното време има по-висока стойност от изминалото или зле заснетото такова. За това ви съветвам да гледате портфолиа. Ако видите, че фотографът, който сте избрали успява да спира времето в точният момент и това ви носи наслада, това е вашият фотограф. Това означва, че този фотограф е отделил достатъчно време да се осъвършенства в „лова“ на секунди, емоции и моменти. Защото истината, която никой не ви казва е, че вие не заплащате 10-13 часа присъствие, а заплащате добре спрените части от секундите. И тези части от секундите, прикрити, като пакет от 10 часа, могат да имат различна стойност за вас в бъдеще.

07 авг.
сватбен фотограф сватбен фотограф

Избор на оптика в сватбената фотография

Камен Ехранов / Без категория / / 0 Comments

В работата си като сватбен фотограф можем да усетим липсата на най-доброто фокусно разстояние на обектива в определени ситуации. За това е добре да потдържаме широк набор от оптика за да можем да реагираме най-адекватно на ситуацията в която сме попаднали. Обективите, които се използват в работата на сватбения фотограф могат да бъдат от стандартни фокусни разстояния до такива, които не се ползват често. Много зависи какъв е нашия стил на снимане. Има фотографи, които предпочитат предимно дългофокусна оптика. По този начин те стоят малко по-далеч от случващото се и могат да заснемат моменти в които младоженците са забравили за фотографа. В такива моменти, хората се отпускат и показват емоции, които обикновенно крият пред чужди хора. В някой моменти обаче ползването само на дългофокусна оптика, може да ни провали. При прекалената употреба на крупни кадри, у наблюдаващия снимките след това може да остане впечатлението, че младоженците са били сами на сватбата си. В стремежа си да уловим емоциите на хората , може да забравим другите важни неща от една сватба, като например интериора на ресторанта и въобще мястото на което се случва всичко. Това също е важно и е част от спомените на хората, защото те са вложили средства в украсата и подреждането на интериорите за събитието и именно тези неща подчертават тяхната индивидуалност. Именно за това е важно сватбата да се отрази от всички гледни точки, за което са ни нужни обективи с различни фокусни разстояния. Широкия обектив може да ни помогне на места , където няма много място и да се отдалечиш от обекта на снимане е невъзможно. При използване на широк обектив обаче трябва да се има в предвид, че пропорциите се променят и ако наблегнем на използването на широк обектив вероятността да направим несъразмерни пропорциите на тялото на човек е голяма. Изборът на обектив в различните ситуации е от голямо значение за художественият резултат. Един портрет би изглеждал страхотно, ако е направен с дългофокусна оприка и отворена диафрагма. По този начин пропорциите на тялото и главата са коректни а фона е дефокусиран и фотографа набляга на емоциите, на очите и мимиката на лицето.

Използването на широк обектив би било удачно при заснемане на цялостната обстановка, като се ситуират главните фигури, обект на нашата снимка в интериора или екстериора.Чрез използването на широк обектив включваме и другите участници в сватбата, гостите на младоженците. Те също са част от събитието и е задължително да присъстват на снимките.

Обикновенно на една сватба се събират хора, които не са се виждали от години е една фотография на тези хора ще обогати семейната история и семейният албум.

Отговорността на фотографа в правилното предаване на сватбеният ден е голяма и той трябва да се съобразява с всички важни детайли и да реагира адекватно. Всеки фотограф преценява за себеси, според неговите потребности каква оптика да използва. Някой фотографи предпочитат твърди обективи и обикновенно оборудването им включва обективи с фокусни разстояния 15мм;35мм; 50мм; 80 или 100мм; 200мм. Обикновенно тези фокусни разстояния покриват напълно нуждите на снимащия. Други фотографи предпочитат оптика с променливо фокусно разстояние. В този случай се избягва честата смяна на обективите и в много случай постоянното придвижване напред и назад за доброто позициониране и кадриране. Не че е лошо често да се сменя гледната точка, дори е задължително, но понякога това постоянно местене действа изморяващо а и фотографът погледнат от страни дава вид на несигурност и нервност, което може да доведе до промяна в емоциите на обектите на нашата работа. Ако се ползват варио обективи, обикновенно нужните такива са с фокусни разстояния 15-35мм или 17-40 за широкоъгално варио; 24-70 или 35-80 за варио покриващо фокусни разстояния от широкоъгълната до дългофокусна оптика. И дълго варио от 70-200мм или 85-300. В редки случай се ползват и свръх дълги вария в диапазона 100-400мм. Но този тип оптика обикновенно е доста неудобна в такава бързопроменяща се обстановка. Другото важно нещо при обективите е светлосилата. Добре е оптиката с която разполагаме да е светла и да ни предлага максимално отворени диафрагми. Не рядко сватбеният фотограф се оказва на тъмни и неосветени добре места, където един тъмен обектив може да предаде лошо ситуацията. Другото предимство на светлата оптика е пълното използване на диафрагмата , като изразно средство.

Както знаем чрез избора на определена диафрагма, можем да влияем на изображението като подчертаваме важните неща чрез дълбочината на рязкост и по този начин да направим фото разказа още по-интересен и художествен. Светлосилните обективи ни предпазват от недостиг на светлина в кадъра, там където най- много се нуждаем от нея. В църквата и в тъмен ресторант. Другото предимство на светлата оптика е, че чрез нея можем да предадем най-точно наличното осветление и да не развалим драматизма на момента като променим светлинната схема с допълнително осветление, само за да имаме добре осветен кадър.

 

 

 

06 авг.
сватбен фотограф сватбен фотограф

Как се потготвя за снимки сватбеният фотограф

Камен Ехранов / Без категория / / 0 Comments

В днешно време снимането на филм е рядкост, но все още се намират ценители на сребърната фотография, които желаят да използват този благороден процес за запазване на спомени.

Независимо дали снимаме на филм или с дигитлен фото апарат, на първо място, трябва да сме сигурни, че ще можем да направим толкова кадри, че да покрием цялото събитие. Обикновенно в последствие се оказва , че трябват двoйно повече от предвиденото. По-добре е да имаме повече кадри и да изхвърлим някой от тях, отколкото да имаме пропуски от един от най-важните дни за хората. Ако снимаме на широкоформатен филмов материал, което вече е изключителна рядкост, ще се нуждаем и от асистент, който да презарежда втората ролка с нов филм. Както знаем широкоформатните филми не надвишават 12-14 кдъра, което изисква честа смяна на филма. Ако снимаме на лайка формат филм, трябва да сме сигурни , че имаме достатъчно филми в наличност за цялото събитие. Още по добре е да притежаваме и филми с различна чувствителност, от 200 до 800 Аса , за да сме адекватни при различните ситуации, които ще ни предостави снимачния ден. Ако симаме с дигитален фото апарат е добре да имаме повече медии от типа с който работи апарата.CF, MSD,SD и т.н. Никога не се знае, кога може да се повреди една медия за това трябва да сме сигурни, че имаме достатъчно в резерв. С каквото и да снимаме, по добре е да ни остане свободен материал след сватбата, отколкото да не ни стигне. Същото нещо се отнася и до батериите. При подготовка на техниката за снимки е добре да сме сигурни, че сме заредили батериите за камерата, както и за светкавицата. Светкавиците са от този тип устройства, които черпят много ток, така че е добре да имаме повече батерии за тях. Четири комплекта батерии биха били достатъчни за заснемането на един свтбен ден. Преди да тръгнем към събитието трябва да се уверим, че цялата техника работи добре, за това е нужно да се провери всичко. Контактите на оптиката към тялото да са почистени, пентапризмите също, дали са почистени лещите, дали работят светкавиците. Ако се ползват някакъв вид дистанционни за задействане на техниката от разстояние трябва да се провери дали сработва, както и дали не е отслабнала батерията, което да намали обхвата на устройството или съвсем да не работи. Наличието на второ тяло е задължително, техниката може да се повреди без предупреждение, за това трябва да сме подготвени за всяка ситуация. Нужно е да притежаваме и втора светкавица. Добре е да вземем с нас всичко, от което евентуално бухме имали нужда, защото по време на събитието, няма как да напуснем и да тръгнем за липсваща техника или помощни средства. Не е приятно да се обикаля цял ден със свръх багаж, но при нужда оборудването е с нас. Обикновенно след заснемането на няколко сватби вече имаме представа от какво бихме се нуждали и от какво не.. Един евтин статив или монопод може да помогне в много критични ситуации, когато за малко не ни достига стабилността на ръката.

Има ситуации, които изискват ползването на статив и благодарение на него получаваме страхотни резултати. Не бива да се подценяват местата с намалено осветление в които ще се наложи да работим. Именно там може да се получат неприятни ситуации и да се окаже че нямаме снимки.

В следващи публикации ще разгледаме избора на оптика