Избор на оптика в сватбената фотография

Камен Ехранов / Без категория / / 0 Comments / 1 like
сватбен фотограф сватбен фотограф

В работата си като сватбен фотограф можем да усетим липсата на най-доброто фокусно разстояние на обектива в определени ситуации. За това е добре да потдържаме широк набор от оптика за да можем да реагираме най-адекватно на ситуацията в която сме попаднали. Обективите, които се използват в работата на сватбения фотограф могат да бъдат от стандартни фокусни разстояния до такива, които не се ползват често. Много зависи какъв е нашия стил на снимане. Има фотографи, които предпочитат предимно дългофокусна оптика. По този начин те стоят малко по-далеч от случващото се и могат да заснемат моменти в които младоженците са забравили за фотографа. В такива моменти, хората се отпускат и показват емоции, които обикновенно крият пред чужди хора. В някой моменти обаче ползването само на дългофокусна оптика, може да ни провали. При прекалената употреба на крупни кадри, у наблюдаващия снимките след това може да остане впечатлението, че младоженците са били сами на сватбата си. В стремежа си да уловим емоциите на хората , може да забравим другите важни неща от една сватба, като например интериора на ресторанта и въобще мястото на което се случва всичко. Това също е важно и е част от спомените на хората, защото те са вложили средства в украсата и подреждането на интериорите за събитието и именно тези неща подчертават тяхната индивидуалност. Именно за това е важно сватбата да се отрази от всички гледни точки, за което са ни нужни обективи с различни фокусни разстояния. Широкия обектив може да ни помогне на места , където няма много място и да се отдалечиш от обекта на снимане е невъзможно. При използване на широк обектив обаче трябва да се има в предвид, че пропорциите се променят и ако наблегнем на използването на широк обектив вероятността да направим несъразмерни пропорциите на тялото на човек е голяма. Изборът на обектив в различните ситуации е от голямо значение за художественият резултат. Един портрет би изглеждал страхотно, ако е направен с дългофокусна оприка и отворена диафрагма. По този начин пропорциите на тялото и главата са коректни а фона е дефокусиран и фотографа набляга на емоциите, на очите и мимиката на лицето.

Използването на широк обектив би било удачно при заснемане на цялостната обстановка, като се ситуират главните фигури, обект на нашата снимка в интериора или екстериора.Чрез използването на широк обектив включваме и другите участници в сватбата, гостите на младоженците. Те също са част от събитието и е задължително да присъстват на снимките.

Обикновенно на една сватба се събират хора, които не са се виждали от години е една фотография на тези хора ще обогати семейната история и семейният албум.

Отговорността на фотографа в правилното предаване на сватбеният ден е голяма и той трябва да се съобразява с всички важни детайли и да реагира адекватно. Всеки фотограф преценява за себеси, според неговите потребности каква оптика да използва. Някой фотографи предпочитат твърди обективи и обикновенно оборудването им включва обективи с фокусни разстояния 15мм;35мм; 50мм; 80 или 100мм; 200мм. Обикновенно тези фокусни разстояния покриват напълно нуждите на снимащия. Други фотографи предпочитат оптика с променливо фокусно разстояние. В този случай се избягва честата смяна на обективите и в много случай постоянното придвижване напред и назад за доброто позициониране и кадриране. Не че е лошо често да се сменя гледната точка, дори е задължително, но понякога това постоянно местене действа изморяващо а и фотографът погледнат от страни дава вид на несигурност и нервност, което може да доведе до промяна в емоциите на обектите на нашата работа. Ако се ползват варио обективи, обикновенно нужните такива са с фокусни разстояния 15-35мм или 17-40 за широкоъгално варио; 24-70 или 35-80 за варио покриващо фокусни разстояния от широкоъгълната до дългофокусна оптика. И дълго варио от 70-200мм или 85-300. В редки случай се ползват и свръх дълги вария в диапазона 100-400мм. Но този тип оптика обикновенно е доста неудобна в такава бързопроменяща се обстановка. Другото важно нещо при обективите е светлосилата. Добре е оптиката с която разполагаме да е светла и да ни предлага максимално отворени диафрагми. Не рядко сватбеният фотограф се оказва на тъмни и неосветени добре места, където един тъмен обектив може да предаде лошо ситуацията. Другото предимство на светлата оптика е пълното използване на диафрагмата , като изразно средство.

Както знаем чрез избора на определена диафрагма, можем да влияем на изображението като подчертаваме важните неща чрез дълбочината на рязкост и по този начин да направим фото разказа още по-интересен и художествен. Светлосилните обективи ни предпазват от недостиг на светлина в кадъра, там където най- много се нуждаем от нея. В църквата и в тъмен ресторант. Другото предимство на светлата оптика е, че чрез нея можем да предадем най-точно наличното осветление и да не развалим драматизма на момента като променим светлинната схема с допълнително осветление, само за да имаме добре осветен кадър.

 

 

 

Вашият коментар